تا سپیده...| یادداشت های گاه و بی گاه اسماعیل معنوی

تا سپیده...| یادداشت های گاه و بی گاه اسماعیل معنوی

کمی دغدغه دارم

طبقه بندی موضوعی

یک اشکال اساسی در روش مناظره اول

يكشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۲، ۰۲:۲۶ ب.ظ

اولین جلسه مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری بالاخره برگزار شد و برخلاف آن که انتظار می رفت چندان هم جذاب و مفید نبود. (البته به نسبت آنچه می توانست باشد!)

قصد داشتم نقدی بر روش مناظره ای که انجام شد بنویسم اما امروز مشاهده کردم که پایگاه اینترنتی دیدبان نقد جامع و شفافی نوشته و موشکافانه جزئی ترین موارد را ذکر کرده و لذا نگارش نقد مفصل را با توجه به همزمانی انتخابات با ایام امتحاناتم کنسل کردم.

اما نکته ای مهم بر این روش مناظره به شدت سایه افکنده که در ادامه می آید:

* یکی از اشکالاتی که به دولت فعلی مطرح است بحث تصمیمات سریع و گاها نسنجیده است، یکی از مواردی که صدا و سیما هم خیلی روی آن تاکید دارد بحث لزوم استفاده از متخصصین و کارشناسان خبره هر موضوع است، حتی این مسئله آنقدر برای صداوسیما اولویت دارد که مجری برنامه مدعی شد که هزاران نفر ساعت کار کارشناسی روی شیوه اجرای مناظره ها انجام شده؛ اما سوال اساسی اینجاست که آیا صحیح است که نامزد انتخابات تا چند ثانیه قبل از مطرح شدن سوال خبرنداشته باشد که قرار است درباره چه چیزی در مقابل میلیون ها ایرانی حرفی بزند و ارائه نظریه کند؟! آنهم سوالاتی که به گفته خود مجری ساعتها روی آنها کار شده است! آیا بدون آمادگی و مشورت قبلی و در مدت 3 دقیقه می توان یک چنین مسئله مهمی را مطرح نمود؟ 

در هر دولتی از چند ماه قبل برای کنترل بازار شب عید برنامه ریزی می شود، آیا صحیح است که طی 15 ثانیه یک نامزد ریاست جمهوری (بدون اطلاع قبلی) سیاست خود در قبال بازار شب عید را مطرح نماید؟! 


دعوت میکنم نقد زیبای دیدبان را از اینجا بخوانید.

  • اسماعیل معنوی

نظرات (۱)

احسنت!

اصطلاحا زدی توی خال!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی