تا سپیده...| یادداشت های گاه و بی گاه اسماعیل معنوی

تا سپیده...| یادداشت های گاه و بی گاه اسماعیل معنوی

کمی دغدغه دارم

طبقه بندی موضوعی

انگار عادتمان شده که حتما باید خبری نا امید کننده به پستمان بخورد تا در صفحه اول و تیتر یک رسانه مان قرار گیرد! حکایت این روزهای برخی رسانه های خودی است که عادت کرده اند نیمه خالی لیوان را ببینند، هرچند که یکی از رسالت های اصلی رسانه ها انعکاس همین نیمه خالی است تا شاید مسئولان امر چاره ای برای پر کردن آن بیاندیشند اما یقینا نباید این تمرکز باعث شود تا نیمه پر لیوان دیده نشود! خب از ماجرای این لیوان و زیر استکان بگذریم! (می ترسم همین چند خط باعث بشه رفقا یادداشتم رو بایکوت خبری کنن!)

یکی از اخباری که در یکی دوماه گذشته به دستمان رسید و بعضا خیلی ساده و سطحی از آن گذشتیم ماجرای افتتاح شبکه ماهواره ای «الاهواز» بود. شبکه ای که ظاهرا قرار بوده قبلا با نام هایی نظیر «الغدیر» شروع بکار کند اما در نهایت الاهواز در شناسنامه اش ثبت شد.

خوزستان دروازه ورود تشیع به ایران است و مردم خوزستان نیز طی قرن های اخیر همواره از شیعیان خالص امیرالمومنین(علیه السلام) بوده اند. این ها خود برای دشمنی کردن بیگانگان با این مردم کافی بود چه رسد به اینکه حالا ثروتمندترین استان از حیث منابع انرژی هم هست و البته موقعیت استراتژیک فوق العاده ای هم دارد، خب طبیعی است که دشمن بیکار نمی نشیند و به فکر دسیسه خواهد بود.

یکی از دسیسه های دشمن بدنام کردن مردم خوزستان و خدشه وارد کردن به آبروی این مرمان پاک نهاد است که از عرب و بختیاری گرفته تا شوشتری و دزفولی و بهبهانی و... با همه مشکلات و کمبودها و کاستی هایی که دارند در یک کلمه اتحاد و اتفاق نظر دارند و آن هم عشق و ارادت به خاندان عصمت و  طهارت (علیهم السلام) است.

دشمن برای نیل هدف خود طی سال های اخیر شبکه ها و سایت های متعددی را در فضای رسانه ای بکار گرفت تا بتواند چهره ای متفاوت از مردم خوزستان نشان دهد و اما مگر می توان با دود سیاه جلوی نور خورشید را گرفت؟! شبکه ماهواره ای «الاهواز» قرار است چهره واقعی خوزستانی های باصفا را به مردم دنیا نشان دهد و البته در حد توانش! و این وظیفه ماست که به هر شکلی که می توانیم این شبکه خوزستان محور را تقویت کنیم و نقاط ضعف و قوتش را بررسی کنیم.

ممکن است در برخی اذهان متبادر شود که چرا به زبان عربی؟ و چرا الاهواز؟ مگر همه خوزستانی ها عرب هستند؟   در پاسخ باید گفت«وقتی از یک جهت دشمن حمله کرده بدیهی است که باید از همان جهت دفاع کرد و باید از همان جهت سپاهیان خود را تقویت کنیم (به نظرم توضیح بیشتر نمی خواد!)

------------------------------------------------------------------

بعدالتحریر:

*سایت شبکه الاهواز را هم از اینــــــــــــــــــــجا ببینید

  • اسماعیل معنوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی